Viliam Novák

Ústav hydrológie SAV
Slovenská akadémia vied

hydrológ

Štúdium: Stavebná fakulta SVŠT Bratislava, 1964

Pracoviská a významné funkcie: Ústav hydrológie a hydrauliky SAV Bratislava, Ústav hydrológie SAV (od 1964), Predsedníctvo SAV (1998 - 2005)

Najdôležitejšie výsledky: Metóda merania súčiniteľov prenosu vody a tepla vo vodou nanasýtenom pórovitom prostredí; Metóda výpočtu eva- potranspirácie a jej zložiek; Určenie intenzít odberu vody koreňovými systémami rastlín; Výpočet infiltrácie vody do nehomogénnej pôdy s puklinami, matematické modelovanie transportu vody a energie v systéme pôda - rastlina - atmosféra; Metóda určenia vodného režimu porastov vo vzťahu k produkcii biomasy.

Časopisecké publikácie, monografie, patenty, ohlasy: 63/3/2/260, Najvýznamnejšie publikácie: Monografia: Vyparovanie vody v prírode, Bratislava, Veda, (1995); The HYDRUS-ET Software Package for Simulating the One - Dimensional Movement of Water, Heat and Multiple Solutes in Variably Saturated Media. Bratislava, ÚH SAV, (1997, spoluautor); Modeling of water and solute in the soil, Bratislava, ÚH SAV, (1998, spoluautor); Evapotranspiration in the soil – plant – atmosphere system. 2012. Springer, Doordrecht.

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 2