Fakulta prírodných vied UKF
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Sektor vysokých škôl

Fakulta prírodných vied UKF

Fakulta prírodných vied Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre sa konštituovala v marci 1993 a svoju činnosť ako samostatná, vedeckovýskumná a vzdelávacia fakulta univerzitného typu začala uskutočňovať v máji 1993.

Základným poslaním Fakulty prírodných vied je príprava učiteľov akademických predmetov pre základné a stredné školy a výchova a vzdelávanie odborníkov s neučiteľským zameraním v prírodných vedách, matematike a informatike. Prioritou v oblasti vedeckovýskumnej činnosti fakulty je orientácia na biologické odbory (oblasť biotechnológií živočíchov, rastlín a mikroorganizmov) a ekologicko-geografické odbory (hodnotenie a tvorba životného prostredia). Vedeckovýskumná činnosť pracovníkov fakulty sa realizuje predovšetkým prostredníctvom riešenia vedeckovýskumných projektov ako napríklad Centrum excelentnosti pre výskum genetických živočíšnych zdrojov.

Štruktúru fakulty tvoria Katedra botaniky a genetiky, Katedra ekológie a environmentalistiky, Katedra fyziky, Katedra geografie a regionálneho rozvoja, Katedra chémie, Katedra informatiky, Katedra matematiky, Katedra zoológie a antropológie, Ústav manažmentu a informačných technológií, Gemologický ústav.