Daša Čižíková

MVDr., CSc.

Slovenská akadémia vied

neurobiologička

Štúdium: Univerzita veterinárskeho lekárstva Košice 1987

Pracoviská a významné funkcie: Neurobiologický ústav SAV (zástupkyňa riaditeľa)

Najdôležitejšie výsledky: Založenie laboratória bunkových a tkanivových kultúr (2004), ktoré ako prvé na Slovensku začalo s izoláciou a kultiváciou neurálnych kmeňových buniek určených na predklinické transplantačné štúdie; Zavedenie nových in vitro kultivačných, separačných a značiacich metód pre dospelé alebo fetálne (embryonálne) kmeňové bunky izolované zo zvieracích alebo ľudských tkanív.

Časopisecké publikácie, monografie, ohlasy: 69/4 kapitoly/450; Najvýznamnejšie publikácie: Cizkova, D., Rosocha, J., Vanicky, I., Jergova, S., Cizek, M.: Transplants of human mesenchymal stem cells improve functional recovery after spinal cord injury in the rat. Cellular and Molecular Neurobiology, 26 (7-8), 2006, s. 1167-1180; Cizkova, D., Cizek, M., Nagyova, M., Slovinska, L., Novotna, I., Jergova, S., Radonak, J., Hlucilova, J., Vanicky, I.: Enrichment of rat oligodendrocyte progenitor cells by magnetic cell sorting. Journal of Neuroscience Methods, 184 (1), 2009, s. 88-94.

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 1/2