Ján Kormanec

Ústav molekulárnej biológie SAV
Slovenská akadémia vied

molekulárny biológ

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1984

Pracoviská a významné funkcie: Ústav molekulárnej biológie SAV (vedúci oddelenia génovej expresie)

Najdôležitejšie výsledky: Identifikácia a charakterizácia génov pre sigma faktory RNA polymerázy v regulácii morfologickej diferenciácie Streptomycét; Identifikácia génov pre produkciu antibiotík a charakterizácia ich regulácie; Charakterizácia úlohy regulónov sigma faktorov RNA polymerázy vo virulen- cii patogénnych baktérií Salmonella enterica, Staphylococcus aureus a Mycobacterium tuberculosis.

Časopisecké publikácie, monografie, patenty, ohlasy: 95/1/1/851; Najvýznamnejšie publikácie: Potúčková , L., Kelemen, G. H., Findlay, K. C., Lonetto, M. A., Buttner, M. J. and Kormanec, J.: A new RNA polymerase sigma factor, i/ , is required for the late stages of morphological differentiation in Streptomyces spp. Molec. Microbiol. 17 (1995), 37-48; Skovierova, H., Rowley, G., Rezuchova, B., Homerova, D., Lewis, C. , Roberts, M., Kormanec, J.: Identification of the oE regulon of Salmonella enterica serovar Typhimurium. Microbiology-SGM 152 (2006), 1347-1359