Jaromír Pastorek

prof., RNDr., DrSc.

Oddelenie molekulárnej medicíny
Virologický ústav SAV
Slovenská akadémia vied

splnomocnenec vlády pre výskum a inovácie, virológ

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1982

Pracoviská a významné funkcie: Virologický ústav SAV (od 1982, 1991 - 1992 predseda vedeckej rady), 1992 - 1998 vedúci Oddelenia molekulárnej biológie, 1992 - 2001 zástupca riaditeľa, 2001 - 2009 riaditeľ), Predsedníctvo SAV (2009-2015 predseda), splnomocnenec vlády pre výskum a inovácie (od 2015)

Najdôležitejšie výsledky: Zásadný príspevok k objavu génu a proteínu MN/CA IX, ktorý je markerom nádorovej hypoxie, indikátorom zlej prognózy a využíva sa na detekciu agresívnych nádorov, predikciu rozvoja nádorovej choroby a stratifikáciu pacientov na vhodné liečebné režimy; US patent "MN Gene and Protein” (Závada, Pastoreková, Pastorek) číslo 5,384,676 z roku 1995; Určenie primárnej štruktúry viacerých génov vírusov LCM a Marekovej choroby.

Časopisecké publikácie, patenty: 160 / 5714 (podľa WOS ku dňu 24.5.2013), 21 (patenty s celosvetovou platnosťou)