Peter Pristaš

Ústav fyziológie hospodárskych zvierat SAV
Slovenská akadémia vied

fyziológ

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1985

Pracoviská a významné funkcie: Ústav molekulárnej biológie SAV, Prírodovedecká fakulta UPJŠ, Košice

Najdôležitejšie výsledky: Systematicky sa venujeme mikrobiálnej a genetickej ekológii tráviaceho traktu živočíchov; V spolupráci s kolegami získali množstvo prioritných výsledkov v oblasti mechanizmov prirodzeného šírenia génov v tomto mikrobiálnom ekosystéme, charakterizovali mobilné génové elementy sprostredkujúce tento prenos najmä z hľadiska bezpečnosti geneticky modifikovaných organizmov a šírenia génov antibiotickej rezistencie v populáciách patogénnych baktérií.

Časopisecké publikácie, ohlasy: 92/približne 200; Najvýznamnejšie publikácie: Boxma, B., Ricard, G., van Hoek, A.H., Severing, E., Moon-van der Staay, S. Y., van der Staay, G. W. M., van Alen, T.A., de Graaf, R. M., Cremers, G., Kwantes, M., McEwan, N. R., Newbold, C. J., Jouany, J. P., Micha- lowski, T., Pristas, P., Huynen, M. A., and Hackstein, J. H. P. The [FeFe] hydrogenase of Nyctotherus ovalis has a chimeric origin. BMC Evolutionary Biology 7 Article Number: 230 (2007); Piknova, M., Guczynska, W., Miltko, R., Javorsky, P., Kasperowicz, A., Michalowski, T. and Pristas, P. Treponema zioleckii sp.nov., a novel fructan-utilizing species of rumen treponemes. FEMS Microbiology Letters 289 (2) 166-172 (2008)