Katedra železničného staviteľstva a traťového hospodárstva SvF UNIZA
Stavebná fakulta ZU Sektor vysokých škôl

Katedra železničného staviteľstva a traťového hospodárstva SvF UNIZA

Katedra železničného staviteľstva a traťového hospodárstva patrí medzi najstaršie profilové katedry Žilinskej univerzity.

Súčasná štruktúra je priamym pokračovaním pôvodných dvoch katedier, a to Katedry stavby železníc a Katedry traťového hospodárstva, ktoré boli súčasťou Stavebnej fakulty Vysokej školy železničnej už od jej vzniku v Prahe v roku 1953.

Vedecko-výskumná činnosť katedry je zameraná na aplikáciu vedeckých  poznatkov v konkrétnych podmienkach železničnej prevádzky, ako: uplatňovanie nových konštrukcií,  konštrukčných materiálov a prvkov pre klasické a modernizované železničné trate, problematika rekonštrukcie existujúcich železničných staníc pre vyššie rýchlosti, možnosti využitia výziskového materiálu podvalového podložia, technológie recyklovania železničného kameniva a stavebného odpadu, ekologické hodnotenie výziskového materiálu podvalového podložia, vplyv železničnej prevádzky na kvalitu a životnosť klasickej konštrukcie železničného zvršku a spodku.

Výskum katedry pokrýva aj riešenie vedeckých projektov ako Monitoring časti úseku nekonvenčnej konštrukcie železničného zvršku a jej prechodových oblastí na modernizovanej trati ŽSR, Nové Mesto nad Váhom - Púchov, žkm 100,500 - 159,100, objekt 24-32-01 Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice (tunel Turecký vrch), Experimentálne sledovanie a matematické modelovanie teplotného režimu konštrukcie podvalového podložia či Podpora výskumu a vývoja v centre excelentnosti pre dopravné staviteľstvo - spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Prihláste sa na odber noviniek zo sveta vedy priamo do Vášho e-mailu

* povinné polia