Dagmar Homerová

Ústav molekulárnej biológie SAV
Slovenská akadémia vied

Molekulárna biologička

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK, Bratislava, 1976

Pracoviská a významné funkcie: Biochemický ústav UK, Bratislava, Ústav molekulárnej biológie SAV (od 1985), zástupca riaditeľa  (2011- 2012), tajomníčka vedeckej rady

Najdôležitejšie výsledky: Úloha glykogénu v diferenciácii Streptomyces aureofaciens; Identifikácia a charakterizácia regulónov sigma faktora RNA polymerázy sigmaF u Mycobacterium tuberculosis a sigmaE u Salmonella enterica; Úloha sigma faktorov RNA polymerázy v odozve na stres a v diferenciácii streptomycét.

Časopisecké publikácie, ohlasy: 54/444

Najvýznamnejšie publikácie: Homerova D, Sevcikova B, Rezuchova B, Kormanec J. (2012) Regulation of an alternative sigma factor σI by a partner switching mechanism with an anti-sigma factor PrsI and an anti-anti-sigma factor ArsI in Streptomyces coelicolor A3(2). Gene. 492, 71-80; Rowley G, Skovierova H, Stevenson A, Rezuchova B, Homerova D, Lewis C, Sherry A, Kormanec J, Roberts M. (2011) The periplasmic chaperone Skp is required for successful Salmonella Typhimurium infection in a murine typhoid model. Microbiology 157, 848-58; Sevcikova B, Rezuchova B, Homerova D, Kormanec J. (2010) The anti-anti-sigma factor BldG is involved in activation of the stress response sigma factor σ(H) in Streptomyces coelicolor A3(2). J Bacteriol. 192, 5674-81; Rezuchova, B., Skovierova, H.,Homerova, D., et al. (2009) A mutant of Salmonella enterica serovar Typhimurium RNA polymerase extracytoplasmic stress response sigma factor sigma(E) with altered promoter specificity. Molecular Genetics and Genomics 282, 119-129; Homerova, D., Surdova, K., Mikusova, K., et al. (2007) Identification of promoters recognized by RNA polymerase containing Mycobacterium tuberculosis stress-response sigma factor sigma(F) Archives of Microbiology 187, 185-197.

Medzinárodné projekty: 0/2