Viera Homolová
Veda a výskum

Viera Homolová

RNDr., PhD.

Oddelenie difúznych a transformačných procesov v kovových systémoch
Ústav materiálového výskumu SAV
Slovenská akadémia vied

fyzička

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UPJŠ Košice, 2000

Pracoviská a významné funkcie: Katedra experimentálnej fyziky PF UPJŠ Košice, Ústav materiálového výskumu SAV

Najdôležitejšie výsledky: Získané v rámci projektu Termodynmická analýza binárnych a ternár- nych systémov s bórom - databáza parametrov potrebných pre termodynamické výpočty metódou Calphad, pre binárny systém B-V a takmer neznámy ternárny systém Fe-B-V. Do databázy bola namodelovaná aj doposiaľ neznáma ternárna fáza T, ktorá bola objavená pri analýzach experimentálnych zliatin. Vytvorená databáza umožňuje výpočty fázových rovnováh, objemových množstiev a chemického zloženia rovnovážnych fáz, Gibbsových energií, vykresľovanie fázových diagramov a ich rôznych rezov a pod. Databáza prispieva k tvorbe komplexnej databázy termodynamických parametrov, dávajúcej možnosť predikcie fázových rovnováh pre široký rozsah systémov.

Časopisecké publikácie, ohlasy: 29/88; Najvýznamnejšie publikácie: Homolová, V., Janovec, J., Záhumenský, P., Výrostková, A.: Influence of Thermal- -Deformation History on Evolution of Secondary Phases in P91 Steel, MAT. SCI. ENG. A, 349, (2003), pp. 306-312; Homolová, V., Janovec, J., Kroupa, A.: Experimental and Thermodynamic Studies of Phase Transformations in Cr-V Low Alloy Steels, MAT. SCI. ENG. A, VOL 335/1-2, (2002), pp. 290-297; V. Homolová, A. Kroupa, A. Výrostková: Calculation of Fe-B-V ternary phase diagram, Journal of alloys and compounds,Vol. 520, (2012), p. 30-35.

Medzinárodné projekty: 0/7