Karol Karovič

Ústav merania SAV
Slovenská akadémia vied

fyzik

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1961

Pracoviská a významné funkcie: Ústav merania SAV (1990 - 1998 riaditeľ), Predsedníctvo SAV (1998 - 2005 podpredseda), Spoločná komisia pre obhajoby doktorských dizertačných prác vo vedných odboroch bionika a biomechanika, meracia technika, metrológia (člen), Odborové komisie v študijných odboroch meracia technika a 5.2.55 metrológia (člen)

Najdôležitejšie výsledky: Príspevok k riešeniu teoretických a experimentálnych problémov fotoelektrických meraní rozmerov mikroštruktúr (1969 - 1981); Linearizácia výstupov fotoelektrických mikroskopov pri presnej komparácii čiarkových dĺžkových meradiel (1971); Rozvoj metód číslicovej lokalizácie čiarkových štruktúr diferenčným interferometrom (1986); Spoluautor návrhu nového prístupu k určeniu rozmerov mikroštruktúr meraných na dĺžkových komparátoroch (2009).

Významné ocenenia: Strieborná medaila Matematicko-fyzikálnej fakulty UK, Zlatá čestná plaketa SAV Aurela Stodolu za zásluhy v technických vedách, Medaila Fakulty elektrotechniky a informatiky STU za rozvoj vedy a pedagogiky na FEI STU, Medaila SAV za podporu vedy, Cena J. A. Segnera