Darina Slameňová

Ústav experimentálnej onkológie SAV
Slovenská akadémia vied

experimentálna onkologička

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava,1962

Pracoviská a významné funkcie: Ústav experimentálnej onkológie SAV (od 1970, 1976 - 2002 vedúca oddelenia)

Najdôležitejšie výsledky: Uznávané výsledky týkajúce sa využitia cicavčích buniek pri vyhľadávaní mutagénov a karcinogénov, ako aj pri štúdiu mechanizmu mutagenézy a karcinogenézy biochemickými a genetickými metódami; Modifikácia metódy jednobunkovej gélovej elektroforézy umožnila využitie tejto metódy pri charakterizácii povahy jednoreťazcových zlomov DNA, indukovaných v cicavčích bunkách rôznymi toxickými látkami.

Časopisecké publikácie, ohlasy: 130/približne 500; Najvýznamnejšie publikácie: Slameňová, D., Gábelová, A., Ružeková, Ľ. et al.: Detection of MNNG-induced DNA lesions in mammalian cells; validation of comet assay against DNA unwinding technique, alkaline elution of DNA and chromosomal aberrations, Mutation Research-DNA rapair, Vol. 383, p. 243-252 (1997); Slameňová, D., Lábaj, J., Križková, L. et al.: Protective effects of fungal (1 - 3)-beta-D-glucan derivates against oxidative DNA lesions in V79 hamster lung cells, Cancer Letters, Vol. 198, p. 153-160 (2003)