Fedor Čiampor

Virologický ústav SAV
Slovenská akadémia vied

virológ

Štúdium: Lekárska fakulta UK Bratislava, 1965

Pracoviská a významné funkcie: Virologický ústav SAV (1991 - 2001 riaditeľ), Predsedníctvo SAV (2001 - 2005 podpredseda)

Najdôležitejšie výsledky: Elektrónovo-mikroskopické a svetelne mikroskopické zobrazovacie techniky vo virológii; Cytoskeletálne proteíny v prenikaní vírusov do buniek; Výskyt intracytoplazmatických a intranukleárnych inklúzií v bunkách infikovaných vírusmi chrípky; Dôkaz o lokalizácii funkcie M2 proteínu vírusu chrípky; Iónový kanál v trans-Golgiho sieťovine.

Časopisecké publikácie, monografie, patenty, ohlasy: 120/3+2 učebné texty/1/712; Najvýznamnejšie publikácie: Čiampor, F a spol.: Ultrastructural localization of influenza antigens in infected chick embryo cells as revealed by a peroxidase-labeled method. Arch. ges. Virusforsch. 46: 341-352 (1974); Čiampor, F. a spol.: Evidence that the amantadine-induced, M2-mediated conversion of influenza A virus hemagglutinin to the low pH conformation occurs in an acidic trans-Golgi compartment. Virology 188: 14-24 (1992)