Anton Krištín

Ústav ekológie lesa SAV
Slovenská akadémia vied

ekológ, zoológ

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1980

Pracoviská a významné funkcie: Katedra systematickej a ekologickej zoológie PFUK Bratislava (vedúci oddelenia insekticídov), Ústav agrochemickej technológie Bratislava (vedúci oddelenia insekticídov), Ústav ekológie lesa SAV (vedúci oddelenia ekológie živočíchov)

Najdôležitejšie výsledky: V oblasti potravnej ekológie vtákov, v behaviourálnej a evolučnej ekológii modelových druhov vtákov a hmyzu

Časopisecké publikácie, monografie, patenty: 368/5+58 (kapitoly)/8; Najvýznamnejšie publikácie: Valera F, Hoi, H, Krištín, A. (2003): Male shrikes punish unfaithful females. Behavioral Ecology 14: 403408. (IF2003 2.473); Krištín, A., Hoi, H., Valera, F., Hoi, C. (2007): Philopatry and nest site fidelity in Lesser Grey shrike. Biodiversity and Conservation 16: 987-995. (IF2006 1.423) Hoi, H.,  Krištín, A., Valera, F., Hoi, Ch. (2012): Traditional versus non-traditional nest site choice: Alternative decision strategies for nest-site selection. Oecologia (Berlin) 169, 1: 117-124. (IF 2010 3.517) .

Najvýznamnejšie patenty: feromónové prípravky na lykožrúta smrekového (1985).

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 11 skončených doktorantov (garant doktorandského štúdia v obore Ekológia), predseda komisie pre obhajoby DrSc. prác v odbore Ekológia