Eva Kutejová
Veda a výskum

Eva Kutejová

Ing., CSc.

Oddelenie biochémie a štruktúrnej biológie
Ústav molekulárnej biológie SAV
Slovenská akadémia vied

biologička

Štúdium: Chemicko-technologická fakulta SVŠT Bratislava, 1981

Pracoviská a významné funkcie: Ústav molekulárnej biológie SAV (vedúca oddelenia biochémie, predsedníčka vedeckej rady)

Najdôležitejšie výsledky: Charakterizácia ATP-závislých proteáz v mitochondriách;. Určenie štruktúry Lon proteázy pomocou elektrónovej mikroskopie a jej proteázovej domény pomocou RTG; Vyhľadávanie endogénnych substrátov a určenie spôsobu rozpoznávania a štiepenia týchto substrátov ATP-závislou Lon proteázou; Spolupráca pri izolácii a charakterizácii rôznych ďalších dôležitých proteínov ako tiredoxíny, acetylxylán esteráza, DivIVA, mitochondriálne procesujúce peptidázy a pod.)

Časopisecké publikácie, ohlasy: 35/282; Najvýznamnejšie publikácie: Ondrovicova, G., Liu, T., Singh, K., Tian, B., Li, H., Gakh, O., Perecko, D., Janata, J., Granot, Z., Orly, J., Kutejova, E., Suzuki, C., K.: Cleavage site selection within a folded substrate by the ATP-dependent lon protease Journal of Biological Chemistry 280 (2005), 25103-25110; Stahlberg, H., Kutejova, E., Suda, K., Wolpensinger, B., Lustig, A., Schatz, G., Engel, A., Suzuki, C., K.: Mitochondrial Lon of Saccharomyces cerevisiae is a ring-shaped protease with seven flexible subunits Proceedings of the National Academy of Sciences of the USA 96 (1999), 6787-6790