Veda na webe: Máte negatívne pocity? Zbavte sa elektrónu!

— Zuzana Vitková, Frédérique Hazéová

Vedecké vtipy nás bavia a zároveň sme aj trochu pyšní na to, že im rozumieme. Teda, AK im rozumieme. Vybrali sme pre vás niekoľko stránok, na ktorých nájdete duchaplné, ale aj sympaticky absurdné vtipy zo sveta vedy.

Veda na webe: Máte negatívne pocity? Zbavte sa elektrónu!

zdroj obrázku: theawkwardyeti.com

Keby orgány vedeli rozprávať...

Karikaturista Nick Seluk vytvoril príjemnú stránku theawkwardyeti.com podľa rovnomennej postavičky, ktorá je hlavnou postavou jeho komiksov. Okrem spoločensky nemotorného yetiho s motýlikom a okuliarmi však na stránku pribúdajú aj komiksy, ktorých hlavnými protagonistami sú naše vnútorné orgány. Autor prepožičal každému z nich svoj hlas a tak im dovolil prejaviť ich názory a vlastnosti.

Hlúpučký žlčník, pobláznené a emocionálne srdce či neoblomne racionálny mozog sú len niektoré z postavičiek, ktoré vás na stránke pobavia. V kategórii „Miscellaneous“ (po slovensky rôzne) navyše nájdete aj mnohé iné komiksy. Zložitý svet vedy vás v Selukovom podaní nenechá bez úsmevu.

Úchylné imelo aj vtipy o biológoch

Bird and moon je portál Rosemary Moscovej, ktorá je autorkou originálnych kreslených komiksov o prírode a prírodovedcoch. Od rastlín, cez smiešne aj podivné zvieratá až po svojských biológov. Moscovej veselé kresby nešetria nikoho. Diela sú na stránke rozdelené do viacerých kategórií. Nájdete tu krátke komiksy, ale aj dlhšie príbehy či zaujímavé infografiky.

Kresby dopĺňané krátkymi textami vás nielen rozosmejú, ale aj obohatia, keďže často spájajú zábavu s novými informáciami. Moscová čerpá inšpiráciu z vlastných vedeckých pozorovaní a prostredníctvom originálnych dielok ich prináša k čitateľom v netradičnej podobe.

birdandmoon com animaldatingprofiles rosemary mosco

zdroj obrázku: birdandmoon.com

Denná dávka „vedy“

Ak nemáte náladu na „monotematickú srandu“, kliknite si na stránku sciencejokesdaily. Takmer denne uverejňuje vtipy z rôznych vedeckých odvetví, od chémie po kvantovú fyziku. Jednotlivé príspevky sú síce zozbierané z rozličných vedeckých stránok, ale vďaka ich slušnému zdrojovaniu ľahko objavíte ďalšie zábavné blogy. A ozaj, viete prečo sa Schrödingerovci pod vianočným stromčekom neradujú? Boja sa otvoriť škatule...

vtip macka zdroj sciencejokesdaily

zdroj obrázku: sciencejokesdaily.com, pôvodný zdroj: animalshaveproblemtoo.com

Sú matematici nudí?

Zmysel pre vedecký humor majú aj Slováci, aj keď ide opäť najmä o zozbierané vtipy. Na šarme im to však neuberá a tak sa na vtipoch o reálnych a racionálnych číslach môžete zabaviť občas aj v slovenčine. Prevláda však opäť angličtina.

Facebooková stránka napriek názvu Matematické vtipy“ neponúka LEN matematické a LEN vtipy. Srandu si robia aj zo svojich „príbuzných“ fyzikov a programátorov. Okrem vtipov tu nájdete aj rôzne obrázky a tipy, napríklad na matematickú manikúru, alebo kostým Ludolfovho čísla. Do tvorby obsahu sa môžete zapojiť aj vy, pretože podľa slov tvorcov stránky im stačí „neošúchaný“ (v)tip poslať a oni ho uverejnia.

vtip cislo zdroj fbmatematicke vtipy