Paleontológovia objavili nového rohatého dinosaura

Vedcov prekvapil nález, ktorý objavili v púšti v Utahu. Podobný druh dinosaura nikdy predtým nevideli.

Paleontológovia objavili nového rohatého dinosaura

Ilustračná fotografia, zdroj: flickr.com, HighTechDad

Experti z amerického Utahu objavili nový druh dinosaura, ktorý žil pred 76 miliónmi rokov. Bylinožravec, ktorý mal takmer päť metrov na dĺžku, dostal názov Nasutoceratops titusi.

Objav vedci popísali v najnovšom čísle britského odborného časopisu Proceedings of the Royal Society B.

„Dinosaurus mal široké telo, dorastal do dĺžky štyri a pol metra a vážil dva a pol tony,“ uviedla Patti Carpenterová, hovorkyňa Národného historického múzea v Salt Lake City.

Vyznačoval sa obrovským nosom a veľmi dlhými zatočenými rohmi, ktoré mu vyčnievali priamo nad očami. Vedci údajne doteraz nič podobné nevideli.

„Tento dinosaurus nás úplne ohromil. Nikdy sme nepredpokladali, že by mohol vypadať práve takto - v rámci jeho skupiny je to úplne abnormálne,“ povedal pre BBC jeden z členov vedeckého tímu, doktor Mark Loewen z Univerzity v Utahu.

Paleontológovia objavili pozostatky zvieraťa už v roku 2006 v púšti práve v Utahu, ale trvalo im dlhé roky, než sa im poradilo fosíliu detailne preštudovať.

Nasutoceratops titusi patrí do známej skupiny Triceratops, teda rohatých dinosaurov. Prvá časť mena odkazuje na jeho veľký nos, druhá potom na známeho amerického paleontológa Alana Titusa.