Američania objavili novú metódu liečby plešatosti

Americkí vedci tvrdia, že našli riešenie na plešatosť. Podľa televíznej stanice CBS totiž vyvinuli metódu, ktorá po prvýkrát umožní, aby ľuďom rástli nové vlasy.

Američania objavili novú metódu liečby plešatosti

Ilustračná fotografia, zdroj: flickr.com, daveynin

Vedci v podstate novým spôsobom naklonovali bunky ľudského chĺpku, z ktorých vytvorili pomocou ľudskej kože špecifické transplantáty.

Tie zaviedli do laboratórnych myší, kde po zhruba šiestich týždňoch vznikli nové vlasové folikuly, čo je tkanivo, z ktorého vyrastajú vlasy. Z nich podľa testov DNA vyrástli ľudské vlasy pôvodného darcu. Ostáva ich už len premiestniť do kože na temene hlavy.

Nová metóda môže úplne zmeniť liečbu vypadávania vlasov. „Súčasná liečba straty vlasov sa zameriava na spomalenie straty vlasových folikul, či podporu rastu existujúcich vlasov. Nevytvára ale nové vlasové folikuly. Tie nevytvára ani konvenčná vlasová transplantácia,“ povedala Angela Christianová z lekárskeho strediska Columbijskej univerzity.

Nová metóda má pomôcť ženám, obetiam popálenia a ďalším ľuďom, ktorí sa doteraz neúspešne snažili o obnovu vlasov. Už čoskoro by mali začať klinické testy objavu.

Denník The New York Times uviedol, že vedúca výskumu Christianová sa o túto metódu začala zaujímať v 90. rokoch, keď bojovala so stratou svojich vlastných vlasov. Od tej doby postupne spolupracovala s mnohými vedcami po celých Spojených štátoch s cieľom identifikovať gény, spojené s vypadávaním ľudských vlasov.

K plnému pochopeniu, ako nová metóda funguje, je ale podľa jej autorov potrebný ešte ďalší výskum.