Miroslav Bielik

Prírodovedecká fakulta UK
Univerzita Komenského v Bratislave

aplikovaný geofyzik

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1974

Pracoviská a významné funkcie: Geofyzikálny ústav SAV, Prírodovedecká fakulta UK (vedúci katedry aplikovanej a environmentálnej geofyziky)

Najdôležitejšie výsledky:   Integrovaná geofyzikálna interpretácia stavby a dynamiky litosféry karpatsko-panónskej oblasti; Kvantitatívna interpretácia tiažového poľa karpatsko-panónskej oblasti a vybraných častí sveta; Výpočet odkrytých tiažových máp; Definovanie a stanovenie hustotných modelov spĺňajúcich podmienku lokálnej izostázie; Definovanie priebehu hranice litosféra-astenosféra.

Časopisecké publikácie, monografie, ohlasy: 118/3/400; Najvýznamnejšie publikácie: Bielik, M.: A preliminary stripped gravity map of the Pannonian basin. Physics of the Earth and Planetary Interiors, Vol. 51, No. 1-3 (1988), 185-189; Lillie, R.J., Bielik, M., Babuška, V., Plomerová, J.: Gravity modelling of the Lithosphere in the Eastern Alpine-Western Carpathian-Pannonian Basin Region. Tectonophysics, Vol. 231, No. 4 (1994), 215-235. Bielik, M., Kloska, K., Meurers, B., Švancara, J.,Wybraniec, S., CELEBRATION 2000 Potential FieldWorking Group, 2006. Gravity anomaly map of the CELEBRATION 2000 region. Geologica Carpathica 57 (3), 145–156.

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 5

Medzinárodné projekty: 6/4

Členstvo vo vedeckých organizáciách: Akademická obec Oregonskej štátnej univerzity v Corvallise (čestný fakultný člen), Rada pre obhajoby M.Sc. a PhD. prác z odboru geofyzika na Káhirskej univerzite v Egypte (externý člen), Slovenský národný komitét IUGG (vedecký tajomník), Slovenský národný komitét IUGS (člen)

Významné ocenenia: Pamätná medaila 100 rokov seizmológie na Slovensku, Pamätný list k 70. výročiu PF UK a Čestná plaketa Dionýza Štúra za zásluhy v prírodných vedách.