Ľubomír Lichner

Ústav hydrológie SAV
Slovenská akadémia vied

hydrológ

Štúdium: Elektrotechnická fakulta SVŠT Bratislava, 1973

Pracoviská a významné funkcie: Stavebná fakulta SVŠT Bratislava, IGHP Žilina, Ústav hydrológie SAV Bratislava, predseda vedeckej rady ÚH SAV (1999–2002), člen Rady vedcov SAV (2001–2002), vedecký tajomník ÚH SAV (2004–2006), garant doktorandského štúdia v odbore „Vodohospodárske inžinierstvo“ na ÚH SAV (od r. 2010), šéfredaktor časopisu Journal of Hydrology and Hydromechanics (od r. 2013).

Najdôležitejšie výsledky: Prenos kadmia, adsorbovaného na malé pôdne častice, cez pôdne makropóry do väčších hĺbok pôdy; Vplyv vegetácie na hydrologické procesy v pôde; Redistribúcia zrážkovej a závlahovej vody na povrchu hydrofóbnej pôdy s následnou infiltráciou z výtopy.

Časopisecké publikácie, monografie, patenty, ohlasy: 74/4/1/330; Najvýznamnejšie publikácie: Monografia: Lichner, Ľ.: Vplyv biologických faktorov na hydrologické procesy v pôdach Borskej a Podunajskej nížiny. Veda, (2007), 112 s.; Lichner, L., Dlapa, P., Sir, M., Cipakova, A., Houskova, B., Fasko, P., Nagy, V.: The fate of cadmium in field soils of the Danubian lowland. Soil and Tillage Research, 85, (2006), pp. 154-165

Vedecká výchova, doktorandské štúdium: 1

Medzinárodné projekty: 6/1

Členstvo vo vedeckých organizaciách: Slovenský výbor Medzinárodného programu pre geosféru a biosféru - IGBP (vedecký tajomník), Medzinárodná komisia pre indikátory Medzinárodnej asociácie hydrologických vied - ICT IAHS (národný reprezentant), Slovenský výbor pre hydrológiu Medzinárodného hydrologického programu UNESCO, Divízia vied o pôdnych systémoch Európskej únie geovied – SSS EGU.

Významné ocenenia: Prémia Slovenského literárneho fondu (1989, člen kolektívu), Prémia Literárneho fondu (2006, člen kolektívu)