Jozef Masarik
Veda a výskum

Jozef Masarik

prof.,RNDr., DrSc.

Fakulta matematiky, fyziky a informatiky UK
Univerzita Komenského v Bratislave

jadrový fyzik, dekan Fakulty Matematiky, fyziky a informatiky UK

Vzdelanie: Matematicko-fyzikálna fakulta UK, 1983

Pracoviská, kvalifikácia a významné funkcie: Katedra jadrovej fyziky a biofyziky UK od roku 1983, kandidát vied 1991, docent 1996, doktor vied 1998, profesor 2001; Los Alamos National Laboratory, USA 1992 - 1995; Max-Planck-Institut fuer Chemie Mainz, Nemecko 1995 - 1996; EAWAG/ETH Duebendorf, Švajčiarsko 1996 - 1998; SSL, UC Berkeley, USA 1998 - 1999.

Publikácie: 160 prác

Medzinárodné projekty: vedúci 9 zahraničných grantov a spoluriešiteľ 7 zahraničných grantov

Členstvo: člen redakčných rád viacerých medzinárodných časopisov; zástupca Slovenska v Európskej nukleárnej agentúre; člen Rady vlády pre informatiku; člen Komisie vlády pre mierové využitie kozmu; predseda SOK Jadrová a subjadrová fyzika; člen SOK geofyzika; predseda komisie pre obhajoby doktorských dizertačných prác v odbore geofyzika, meteorológia a klimatológia (do r. 2010); člen Vedeckej rady Fakulty matematiky, fyziky a informatiky UK; člen vedeckej rady SZU; člen Vedeckej rady Fyzikálneho ústavu SAV; člen Vedeckej rady Astronomického ústavu SAV; predseda Slovenskej akademickej spoločnosti.

Najvýznamnješie ocenenia: cena Ministerstva školstva SR za vedu a techniku v roku 2004; cena Literárneho fondu za vedecký ohlas v roku 2003, Vedec roka SR 2009.

Vedecká výchova: 6 doktorandov