Pavol Siman

Ústav vied o Zemi SAV
Slovenská akadémia vied

geológ

Štúdium: Prírodovedecká fakulta UK Bratislava, 1987

Pracoviská a významné funkcie: Štátny geologický ústav Dionýza Štúra Bratislava (vedúci oddelenia, člen ústavnej a vedeckej rady), Geologický ústav SAV (zástupca riaditeľa)

Najdôležitejšie výsledky: Geologické mapovanie (spoluautor niekoľkých regionálnych geologických máp SR a vysvetliviek) - Prehľadná geologická mapa Slovenskej republiky 1: 200 000 a vysvetlivky k Prehľadnej geologickej mape (2008 - 2009) ; Spoluautor regionálnych máp a vysvetliviek Geologickej služby Rakúska; Oblasť Tauernského okna a východných Álp (1993-1996)

Časopisecké publikácie, monografie, ohlasy: 82+4 geologické mapy, 2 vysvetlivky/123 WOS, 133 Scopus; Najvýznamnejšie publikácie: Broska, I., Siman, P.: The breakdown of monazite in the West- Car-pathian Veporic orthogneiss and Tatric granites. Geologica Carpathica, 49, 3, Bratislava, pp. 161-167; Putiš, M., Ivan, I., Kohút, M., Spišiak, J., Siman, P., Radvanec, M., Uher, P., Sergeev, S., Larionov, A., Méres, Š., Demko, R., Ondrejka, M.: Metaigneous rocks of the West-Carpathian basement, Slovakia: indicators of Early Paleozoic extension and shortening events. Bull. Soc. géol. Fr., 2009, t. 180, No 6, pp. 461-471.

Členstvo vo vedeckých organizáciách: Slovenská mineralogická spoločnosť, Slovenská geologická spoločnosť, Geologické práce -Správy (člen redakčnej rady), Slovak Geological Magazine (člen redakčnej rady); člen komisie VEGA č.2 pre vedy o Zemi a vesmíre, environmentálne vedy.

Významné ocenenia: 2012 - nositeľ rezortného vyznamenania „Čestné uznanie Ministra životného prostredia SR za mimoriadne výsledky v oblasti geológie a dlhoročný prínos v starostlivosti o životné prostredie.“