Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva DF TUZVO
Katedra marketingu, obchodu a svetového lesníctva vznikla ako samostatná katedra v roku 1997.
Hlavná činnosť katedry je orientovaná na problematiku marketingu a medzinárodného marketingu, výskumu trhu, obchodu a obchodnej politiky, inovačného manažmentu, obchodu s drevom a výrobkami z dreva, svetových zdrojov drevnej suroviny, legislatívy, psychológie a sociológie.
Vedecko-výskumná činnosť v oblasti svetových zdrojov a využitia drevnej suroviny je zameraná napríklad na produkciu dreva a hlavných výrobkov z dreva vo svete, využitie komerčných tropických drevín v drevospracujúcom priemysle Slovenska. V oblasti obchodu je výskum zameraný na európsky trh s drevom, štátnu obchodnú politiku, cenovú politiku podnikov, obchodnú legislatívu, štruktúru domáceho obchodu s drevom a najdôležitejšie obchodné dopravné smery. V oblasti marketingu sa vedecko-výskumná činnosť zameriava hlavne na marketingové analýzy podniku, marketingové rozhodovanie, tvorbu komplexnej ponuky výrobkov pre zákazníkov, komunikáciu a obchodovanie so zákazníkom, výskum trhu, marketingový informačný systém, výrobkové stratégie, rozhodovanie o nástrojoch marketingového mixu a etiky podnikania.
Súčasťou výskumu katedry je aj riešenie vedeckých projektov ako Nové možnosti pre tlačené a obalové médiá v kombinácii s IT, Modelovanie substitučných zmien na trhu s drevom v dôsledku rastúceho dopytu po obnoviteľných zdrojoch energie či Komplexný model komparatívnych výhod drevospracujúceho reťazca.